torsdag 16 augusti 2012

Trädgård och måleri

Min tanke då vi köpte den här skärgårdstomten, var att jag först skulle skapa en trädgård och sedan måla av den. Jag blir så irriterad då sommaren är så kort och jag tänkte att det här skulle vara ett sätt att bevara sommaren eller åtminstone minnas den under vintern. Det har nog varit betydligt svårare än jag trodde. Min budget är väldigt låg, så det är förstås en orsak att det tar så lång tid. Jag kan inte köpa 10 plantor av en sort, ofta inte ens 1! Men småningom blev min man också intresserad, så nu har vi köpt ungefär 15 rosbuskar, sådana som borde klara sej. Jag har en bok av Lars Gustafsson om gammaldags rosor som jag konsulterat. Men nu har sorkar och harar gjort allt för att underminera vårt arbete. Suck! Men lite blommor har vi i alla fall, många av rosorna har mycket knoppar nu, så vi får njuta av dem på sensommaren i stället, tur att vi kan vara här hela året!




Så här såg New Dawn ut då haren smaskat på den





Ettåriga växter är ofta räddningen, men de blommar väldigt sent här ute i skärgården

Samma är det med dahlian, första vita blomman!
Fin dag!

Agneta

Inga kommentarer: