söndag 19 augusti 2012

Mitt sisofysarbete

Mulet, lite svalare, då passar det bra att rensa lite i smultronbacken

Massor av vitplister och nässlor igen!

En del mänskor tycker om nässlor, jag hör inte till dem.
Åtminstone inte på sommarstugan.
Här ska man kunna gå utan att vara rädd för att bränna sej.
Så det är bara att fortsätta rensa! Jag tänker vinna.

Några stackars prästkragar kämpar i nässelhavet

Min köksträdgård är nästan bara ogräs, jag har nästan gett upp den.
Det enda fina är rosenskäran och malvan.

Men vad är nu detta? Mitt i ogräset finns den här skönheten. Vad är det?
Jag var tvungen att börja rensa.

Efter några skottkärror ser det ut så här! Mangolden tycks ha grott i alla fall,
fast jag inte orkade vattna tillräckligt

Orsaken till att jag inte klarade av köksträdgården, det är för långt att bära vatten.
Vi har en brunn för bevattning, men den är långt borta vid stugan.
Nu dags för lunch!

Ha det!

Agneta

1 kommentar:

Så Vitt Jag Vet sa...

Jag förstår att du har massor att rensa då jag ser att området är så stort...Frodigt och grönt är det verkligen...
Jag har tänkt att anlägga en liten nytto trädgård men då i lastpallar...
Ha en skön söndagkväll !
Kraam
Sanne