tisdag 21 augusti 2012

Glad överraskning

Det är inte så mycket som händer i trädgården, men några rosor har fortfarande knoppar. I fjol sådde jag en blandning med vita sommarblommor, som det inte blev så mycket av. Antagligen rensade jag bort det mesta, eftersom jag alltid glömmer vad jag gjort. Men nu fick jag en glad överraskning!

Är det en stockros? Jag är sån novis på trädgård,
försöker förtvivlat repetera vad blommorna heter.

Sensommarens favorit, rudbeckian

Den är fin i alla stadier

Nästan hela sommaren är jag irriterad på luktärterna som aldrig blommar.
Men nu är det roligt när de ploppar upp här och där.

Oj, här blev det trångt, jag är nog tvungen att kapa rosenskäran så att valamorosen
inte kvävs. Fast det skär i mitt hjärta.
Ha det bra!

Agneta

2 kommentarer:

Helena sa...

Vilken jättefin kombo av pelargoner du har i lådan :-)
KRAM från mig!

Agneta sa...

Visst är det en fin kombination! Tyvärr kan jag inte ta åt mej äran, den satt utanför en restaurant i Schweiz. Men jag upptäckte ju den i all fall :)
Kram
Agneta