lördag 18 augusti 2012

Asparnas prassel

"Det är nu som det stora vemodet rullar in", tänkte jag i morse.
Det var första riktiga höststämningen.
Jag inbillade mej att t.o.m. asparnas prassel var lite sorgset.
Men - det är den vår de svaga kalla höst, tänkte jag vidare.
Det finns så mycket fint med hösten,
nya färger, frisk luft, hög himmel, ny stickning,
nya kurser, mysiga kvällar, tända ljus...


Min nya stickning, härligt pärlgrått bomullsgarn


En sån tröja ska det bli


Det är något så inbjudande med röd- och vitrutiga dukar


Nu har jag målat tavlan lite ljusare grön, vad tycker mrs. Good?
En riktigt skön lördag kväll

önskar

Agneta

4 kommentarer:

syko kajsa sa...

Här är det bara sommar, men jag struntar i det och kokar kålgryta! Jag har alltid gillat den här årstiden, just på grund av allt det där du räknar upp! Gillar din tavla, tycker du gångat rosenskärornas väsen! Hoppas det blir en liten kollektion kort som jag kan sälja i butiken!

Agneta sa...

Bra! Låter gott! Roligt att du tycker om tavlan. Jag hoppas att jag kommit igång nu och att det fortsätter! Bon apetit!

Så Vitt Jag Vet sa...

Tröjan blir nog fin.. Vackert mönster...
Ja i tavlan så ser jag nog ur blommorna dansar i vinden..
Kraam
Sanne

Agneta sa...

Framförallt ska tröjan bli färdig! Jag får inte börja med något annat innan dess (få se om det håller...)
Jag tycker också att blommorna ser mera levande ut på tavlan än på fotografi, kanske det är det som är skillnaden, det har jag aldrig tänkt på tidigare.
Kram
Agneta